DIY fruitijsjes

DIY fruitijsjes

In de zomer eet ik me suf aan ijsjes. Vooral waterijsjes zijn favoriet. Ondanks dat er niet zo heel veel calorieën in een waterijsje zitten wil ik natuurlijk nog wel een kleine beetje op mijn (soort van) bikini body letten! Daarom maakte ik deze week gezonde fruitijsjes. Pluspunt: ook een gezond tussendoortje voor kinderen!

Het zelf maken van waterijsjes is echt een fluitje van een cent, onderstaande recepten zijn wel de meeste makkelijke die je kunt maken. Je kunt natuurlijk oneindig varieren en er ook voor kiezen om stukjes fruit erin te Leuk, lekker, simpel en gezond!

fruitijsjes ingrediënten

Bananenijsjes (+/- 4 stuks)

Benodigdheden:

  • 2 rijpe bananen
  • flinke scheut vanille yoghurt
  • 1 eetlepel citroensap

Bereiding:

Pureer alle ingrediënten met een staafmixer fijn. Schenk de substantie in de ijslolievormpjes en zet ze minimal 6 uur in de vriezer.

fruitijsjes benodigheden

Mangoijsjes (+/- 4 stuks)

Benodigdheden:

  • 1 rijpe mango
  • 100 ml water

Bereiding:

Schil de mango en snijdt het vruchtvlees in kleine stukjes. Pureer het vluchtvlees samen met het water tot een gladde substantie. Giet het mengsel in de ijslolievormpjes en zet ze minimal 6 uur in de vriezer.

Enjoy!